ساخت برگ سفالی با دست

8 هفته
5 درس ها
0 دانشجو
(0 رتبه بندی)

بررسی اجمالی دوره

ورقه‌ایی (slab)

گل از نظر رطوبت مراحل مختلفی را طی می‌کند گل در هر مرحله رطوبتی خاصیتی از خود نشان می‌دهد. گل در حالت نرم وقتی که بر زمین می‌افتد فرم زمین را به خود می‌گیرد و در حالت خشک وقتی که بر زمین می افتد می شکند. مراحل مختلفی از نظر رطوبت بین گل نرم و گل خشک وجود دارد که دو نقطه از این مرحله برای ما مهم است ۱- حالت چرمینگی ۲- حالت استخوانی
در حالت چرمینگی، گل، خیس است ولی وقتی به زمین میفتد فرم زمین را نمی‌گیرد و فرم خود را حفظ می‌کند در این شرایط دو قطعه گل چرمینه می‌توانند به هم وصل شوند از این خاصیت گل در شرایط چیمینه می‌توان استفاده کرد برای ساخت اشیاء تکنیک ورقه‌ایی براساس ساده‌ترین فرم‌های خود که مکعب عدسی استوانه و بشقاب هستند تقسیم‌بندی می‌شوند. برای ساختن فرمی شبیه به مکعب وجوه تختی دارد باید اول طراحی کرد بعد الگوی هر وجه را با کاغد برید بعد گل را تخت کرد. برای یکنواخت شدن گل می‌توان از دو قطعه چوب با ضخامت یکسان استفاده کرد این دو قطعه چوب را در دو طرف گل گذاشته و وردنه را روی گل می‌کشیم. این دو قطعه چوب باعث هدایت وردنه برای یکسان شدن ضخامت گل می‌شود بعد از بریدن گل می‌گذاریم آنها چرمینه شوند. در حالت چرمینه قطعات می‌توانند به راحتی بایستند و بعد می‌توان قطعات را با سرکه و فیتیله به هم وصل کرد.
در تکنیک عدسی باید بعد از بریدن گل قطعات را روی یک فرم محدب قرار داد و بعد از چرمینه به هم وصل کرد.
در استوانه احتیاجی به چرمینه شدن ندارد یک مستطیل را بریده و بعد دور یک استوانه که از قبل با روزنامه پوشانده شده می‌پیچیم و بعد از وصل کردن، استوانه را از داخل استوانه گلی خارج می‌کنیم.
در روش بشقاب ورقه گل را براساس طرح بشقاب می‌بریم و بعد گل را در یک ظرف بشقاب مانند می‌گذاریم تا خشک شود.

بالون

بالون

0 بررسی
2 دانش‌آموز
127 دوره
0.0
0 امتیاز
5 ستاره
0%
4 ستاره
0%
3 ستاره
0%
2 ستاره
0%
1 ستاره
0%

اولین نفری باشید که برای "ساخت برگ سفالی با دست" نظر می دهد

دوره های مرتبط

Main Content